پاورپوینت معماران مدرن

69 اسلاید
فهرست
معماران مدرن
(1879-1814) اوژن ويولت لودوك Violet – Le Duce
هانري لابروست Henri Labrouste (1801 – 1870)
كتابخانه سنت ژنوئيو در پاريس 50-1843 با سقفي آهني روي قرائتخانه با ويژگيهاي زير بود
خانه بهرنز (آلمان)
هندريك پتروس برلاگ 1934 - 1856Hendrik Petrus Berlage
h.p.borlage - آمستردام
آدولف لوس (تصویر)
آدولف لوس Adlof Loos
خانه روفر
خانه اشتینر
آگوست پره
آپارتمان 9 طبقه کوچه فرانکلین در پاریس
نوتردام دو رینسی
مدرنيسم و تجددگرائي
مدرنيسم اوليه
1-سبک شیکاگو
2- اكسپرسيونيسم
3- هنر نوين (آرت نوو)
مدرنيسم برتر
-مكتب باهاوس
مدرنيسم متأخر
تصویر سبک شیکاگو
مكتب شيكاگو
لويس سوليوان L. Sullivan (1856 – 1924)
لوئی سولیوان آدیتوریم
کلیسای زیارتی غسل تعمید
فروشگاه شلسینگر و مه یر
ويليام بارون جني W. Le Baron Jennery
ویلیام لو بارون جنی هول لیتر
برنهام و روت مونادنوک
دانیل برنهام ریلیانس
Monadnak Building
هنری هابسون ریچاردسون - خانه گلسنر
فروشگاه مارشال فیلد
نئوکلاسیسم
نئوكلاسيسم انگلستان
Charless Cockerell , West Minster Life & British Fire Office , London , 1831
از اصولي كه هوسـمان در كارهاي طراحي رعايت ميكرد، عبارتند از:
مسائلي كه هوسمان در پيش روي داشت عبارت بودند از:
اقدامات بارون هوسمان در شهرسازی
اکسپرسیونیسم
Stiji , De (Dutch) دی استیل
RIETVELD/NETHERLANDS/UTRECHT)
(1879-1814) اوژن ويولت لودوك Violet – Le Duce
معمار و نظريه پرداز، پدر عقليون راسيوناليستهاي ساختاري است، نوشته هاي او پاية معماري مدرن است.
اثرPietionnaire Raisonne de L'achitecture … از ويولت در 10 جلد از 1854 تا 1861 به چاپ رسيد و ديدگاه هاي او را دربارة گوتيك نشان ميدهد نه تنها اين سبك به عنوان يك ساختار منطقي و سيستم سازه اي مورد قبول در آمد، بلكه اين سبك به خوبي قادر به تحمل كردن فشار زمان و قدرت بود .
او در سال 1830 در انقلاب فرانسه شركت كرد. در سال 1851 در مدرسه بوزار تدريس نقشهكشي كرد.
1863م= 1285ق، كشمكش بوزار و آكادمي علوم فرانسه باعث شد تا ويولت لودوك و راسيوناليستهاي ديگر با گرفتن مجوزي از ناپلئون سوم به ايجاد تغييراتي در مدرسه هنرهاي زيباي بوزار پاريس بپردازد. عواملي كه مطرح بودند عبارت بود از:
•تدريس مواد آموزشي از كنترل آكادمي علوم فرانسه خارج بود. •روش آموزشي كلاسيك نياز به پيشرفت داشت.
. ديد او نسبت به گوتيك راسيونال بود. در تفاوت بين سبكهاي قديم و جديد مصالح بتن و مصالح جديد او اعتقاد داشت، چيزي در معماري ارزش دارد كه حقيقت داشته باشد و به اين خاطر معماري گوتيك را ارزشمند ميدانست زيرا، سازه خودش را نشان ميدهد.